In memoriam Prison Break - 1

2015.02.20. 10:32

Idén lesz hat éve, hogy véget ért 'A szökés'.
Ez volt az első és ideáig egyetlen sorozat, amelyik nagyon magába szippantott. Olyannyira, hogy két blogot is indítottam ezzel kapcsolatban, csak - mint utóbb kiderült - rossz helyen, mert az enyészeté lett az egész (igen, a freeblogról van szó). Most megtaláltam azt az írást (még szerencse, hogy van, amit elmentettem), amelyikben a befejezésről írtam.
Hmm, mit mondjak... kiakadtam rendesen és az a helyzet, hogy ez nem múlt el azóta sem.
Aktuális a véleményem ennyi év után is.

prison-break.jpg

!!! S V !!! >

 

Vége ’A szökés’nek

Igen, ezt is megértük. A sok várakozás, izgalom után most olyan fura. És persze nem csak ezért. Az írók tettek róla, hogy ne múljon el nyomtalanul. Hm, előre ugrottam…
Eddig, a sorozattal kapcsolatos mondandómat mindkét blogba egy-az-egyben betettem (elvégre ikrek, vagymi;-)), de most úgy gondolom, csak az eleje lesz ugyanaz, utána kettészedem a gondolataimat, mert sok minden jár a fejemben: egyrészt a sorozat, számomra kivételes, másrészt viszont -talán éppen ezért- a lezárás miatt nehezen térek magamhoz.

Kezdem azzal, hogy szeretem a sorozatokat. IS;-) Persze nyilván nem mindegyiket, de sokféle tetszik. És ha tetszik, akkor igyekszem minden részét megnézni; izgulok rajta, vagy éppen nevetek, vagy csak simán jól szórakozok és várom a következő részt. Van, amikor csak várok, várok, mert a magyar adók sokszor nincsenek rám tekintettel (=általában nem azok a kedvenceim, amelyek a nagy-magyar-többségnek és ezért a kis nézettség miatt a kereskedelmi adók leveszik a műsorról:-S).

És akkor egyszer csak jött a Prison Break című sorozat, melyet egy évvel az eredeti amerikai bemutató után kezdtek itthon vetíteni ’A szökés’ címmel. Mi ez?! Valami börtönös, rabos, szöktetős. Hm, mit lehet ebből kihozni? Biztos nagyon agresszív és nagyonpasis -gondoltam- nem hiszem, hogy tetszik, még a szereplők közül is csak Dominic ’John Doe’ Purcell ismerős. No nem baj, azért az esélyt meg kell adni! ;-)

És lőn!


prison-break_prom07.jpgAnnak ellenére, hogy elég agresszív és kemény, egyből megkedveltem. A logikája lenyűgöz. Az eredeti ötlet (bemegyek a börtönbe, hogy megszöktessem, akit szeretek) sokkal több meglepetést hordoz magában, mint azt gondolhattam volna. A szokatlan megoldásai és csavaros cselekményvezetése mindig hozta a kellő izgalmakat és alig vártam, hogy leteljen az egy hét és ismét lássam a szereplőket és az újabb döbbenetes fordulatokat. Nagyon tetszik, hogy a testvér és a család fogalma ilyen erős benne, hogy a barátság fontos szerepet kap és értékes összetevője az egész történetnek. Imádom, hogy ebbe a (Wentworth Miller szavaival élve;-)) sötét univerzumba bele tudtak vinni egy olyan szerelmi szálat, amely számomra tökéletes volt. Legalábbis a végéig.

Igen, a ’Prison Break – A szökés’ számomra kivételes sorozat.
Még nem találkoztam ilyen témájú sorozattal, kivéve ezt.
Még egy sorozatnál sem tudtam ennyire megjegyezni hétről hétre az eseményeket, kivéve ezt.
Még egy sorozatnál sem éreztem azt, hogy a spoilerek zavarnának, kivéve ezt.
Még egy sorozat sem tudott ’rávenni’ arra, hogy ne várjam ki a magyar vetítést, kivéve ezt.
Még egy sorozat sem késztetett arra, hogy blogo(ka)t indítsak ’belőle’, kivéve ezt.

Olyan ez (ez az), mint ’a nagyszerelem’. ˇˇ
A hibák/bakik, ’cápaugrások’ ellenére ez a sorozat, amelyre gondolkodás nélkül ráragasztom a kedvenc kedvencsorozat címkét:-)
Igen, így érzem, annak ellenére, hogy a lezárás nem tette fel az ’i-’-re a pontot. Sajnos nem azt kaptam, amire számítottam:-(
Mindig vártam és élveztem, hogy megdöbbentett az éppen aktuális rész, kivéve az utolsót. A legvégét. Még mindig dühös vagyok.
Egy sorozatnál sem éreztem még ilyet, kivéve ezt.

A szívem csücske marad, de ez a lezárás szíven ütött. Ez viszont már a másik gondolatsor.

Szerző: teardrops

Szólj hozzá!

Címkék: prison break A szökés

Kategoriák:

A bejegyzés trackback címe:

https://filmes-sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr727191239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása