Élve eltemetve (Buried)

2015.10.25. 10:10

Ebben a 2010-es filmben Ryan Reynolds a főszereplő. Tulajdonképpen az egyetlen szereplő. Nem tudom, hogy' jutott most eszembe ez a film, de rákerestem, mert anno már írtam róla valahol. Most kicsit leporolva, újra meg kell említenem. Mert nagyon tetszett.

buried_banner.jpg(klikkre poszter)

Hol volt eddig ez a film?! Miért nem láttam eddig?!

Ryan Reynolds miatt figyeltem fel erre a filmre, éppen azért, mert kíváncsi voltam, milyen, amikor nem vígjáték, vagy egyéb "lazább" filmben játszik. Ééés... és azon csodálkozom, hogy miért nem vállal több komolyabb szerepet; simán elviszi egyedüli szereplőként az egészet.

!!! S V !!! >

A sztori meg hát... lassabban és kissé furán-idegesítően indul, de aztán belelendül, a vége pedig egyszerűen ledöbbentett.
Percekig csak ültem. Próbáltam feldolgozni a látottakat. Még ha nem is hepiendet várunk (miért nem?), nagyon durva belegondolni, hogy milyen lelkiállapotban lehet az ember ilyen helyzetben... és, hogy tényleg a remény hal meg utoljára... de ebben az esetben veled együtt. 
Percekig csak ültem és azon járt az agyam, hogy  ...egy ilyen vége-megoldás, egy ilyen mondat után hogy' lehet a zene olyan ... amilyen.

buried-ryan-reynolds_1.jpg

Iszonyatos és sűrű lett a legvége. Te jó ég, milyen lehet hallani, hogy valaki mást találtak meg!
... és a telefonos pasinak eszébe sem jut már akkor, hogy éppen azt a nevet hazudta reménysugárnak.
Aztán a személyzetis a "felvétel indul" szövegével...!...
Ilyen világban élünk? Lehangoló és bosszantó.

A főszereplő előtt pedig le a kalappal. Engem teljesen meggyőzött. Arról, hogy kétségbeesett, arról, hogy kilátástalan minden, de ennek ellenére nem adja fel, vagy legalábbis küzd azért, hogy a vége előtt, amit lehet, elrendezhessen. Meggyőzött arról, hogy Ryan Reynoldsnak van helye a drámai színészek között is.

buried-ryan-reynolds.jpg

Ryan magyar hangja ebben a filmben Széles Tamás, akinek egész egyszerűen imádom a hangját, mert eleve kellemes, ugyanakkor tényleg sokféle karaktert tud megformálni "vele".
Az elején roppant zavaró és idegesítő volt az állandó lihegés-hörgés-nyögés, de persze ez volt a természetes ebben a helyzetben... valószínűleg, mert ugyebár ki tudja, valójában mit tenne bárki is ilyen szituációban, illetve nyilván sokan sokféleképpen reagálnának. Mindenesetre a későbbiekben már el is felejtettem ezt a kezdést, végig teljesen a figurára és a szerepre simulva kaphattunk hangot is a történethez, a történetben.

Elképesztő film!
Nagyszerű színész.
Remek szinkron.

...és a forgatás sem lehetett egyszerű.

buried-ryan-reynolds-and-camera-crew.jpg

 

Szerző: teardrops

Szólj hozzá!

Címkék: buried élve eltemetve

Kategoriák:

A bejegyzés trackback címe:

https://filmes-sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr178019625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása