Egek ura

2014.06.09. 08:47

Előzményblog eltűnése miatt elveszett bejegyzés - talán kicsit másképp.

!!! S V !!! >

Az Up in the Air 2009-es film George Clooney (Ryan), Vera Farmiga (Alex) és Anna Kendrick (Natalie) főszereplésével. Csak pár évvel később jutottam oda, hogy megnézzem, de azok közé a filmek közé tartozik, amelyiknél sajnáltam, hogy akkor lemaradtam róla, és örültem, hogy végül láttam.
Mert szerintem ez egy nagyon jó film!

up-in-the-air_1.jpg

Miután megnéztem, kíváncsi is lettem a többiek véleményére és pár helyen a hozzászólásokat olvasva viszont kicsit ... zavarba ejtőnek tartom, hogy ... többen /sokan tényleg ennyire felszínesen néznek filmet?! Oké, hogy Clooney jól néz ki, de nem kellene itt leragadni, hisz' végülis azért mozog a szája, mert mond valamit... ;-)

Azon szerintem túl kellene lépni, hogy mennyit repül a magyar viszonyokhoz képest, leginkább amiatt, hogy az az ország sokkal, de sokkal (!) nagyobb, mint Magyarország; nálunk szinte mire felszáll a repülő Zalaegerszegből, már oda is ér Debrecenbe.:-)

A kirúgás mint olyan, persze, hogy rossz, de nem a világvége. Van, amikor tényleg nem is azzal "szúrnak ki", akit elküldenek. Tudom, hogy nehéz elfogadni és nem mindig az a helyzet, de a másik oldalnak is lehetnek problémái, a költségcsökkentés, ha muszáj, akkor ezzel járhat. ...és végülis ők alternatívát is kínáltak. Adott esetben ráébresztették a jóembert, hogy mit is akart valójában csinálni. Személytelenek, mert idegenek? Azon túl, hogy a vezető dolga lenne ez is és milyen érdekes, hogy ott erre (kirúgás) külön cégek jönnek létre, még mindig emberibb megoldás, mint az újítás, azaz a videón keresztül történő kirúgás (akárcsak az sms-ben történő szakítás - ahogy azt meg is említi a váróban). Hogy' is juthatott eszébe a kiscsajnak ez?! Persze ezért IS kellett elkísérnie Natalie-nak Ryant, hogy lássa, átérezze. Talán sikerült.:-)

up-in-the-air_4.jpg

ÉS akkor a szereplők és a motivációik. Szerintem.:-)
Ryan egyedül van, imádja a repülést, a munkáját, alig van otthon... nincs tartós kapcsolata és ami a lényeg, hogy nem is akar. Nekem ez nem valami titkos, elfojtott akármi, amit ki kell találni, hanem a férfi által elmondott vélemény, tapasztalat. Igen, a szájából jön ki, amikor a vonaton/metrón/akármin beszélnek erről a lánnyal: nem hisz az ilyenekben, mert nem látott még olyan kapcsolatot, amelyik működne. Elfojtott? Ha igen, akkor mit? Inkább tapasztalat. Aztán azt is MONDJA a lánynak, amikor az első fotót készítik, hogy nem találta meg azt az embert, akinek a szemébe nézve elfelejthetné ezt. Ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy nem menekül ez elől, csak még nem jött el az igazi, aki mellett megállapodna. Épp ezért ideális neki ez a munka. Ezért is ragaszkodik hozzá. Ám, amikor felbukkan egy potenciális jelölt, ott is hagy csapot-papot (ez mondjuk nem is szép tőle;-)). Vagyis kész feladni ezt az életét. Ez azért lenne, mert a lány beszélt neki erről (ami egyébként nekem meglehetősen érdekes volt, úgy értem Natalie, ahhoz képest, hogy még a fenekén van a tojáshéj, elég pökhendi volt - jellem(hiba))? Lehetséges, de épp az előbbiek miatt nem hiszem, ettől max. kicsit könnyebben ment neki.

Amúgy az eredeti mondat, amellyel hirdették a filmet ez volt: The story of a man ready to make a connection. Ez azt jelenti, hogy egy olyan ember története, aki készen áll a kapcsolatra, ugye? Gondolom, itt a tartós kapcsolatra értik, mert egyébként rengeteg kapcsolata volt...;-) Mindemellett azzal pedig teljesen egyetértek, ami itt korábban elhangzott: legyen csak magányos farkas, ha az tetszik neki.:-) Úgy értem, lehet neki más lehetőségről beszélni, de kifejezetten ledorongolni azért, mert ilyen életet él... az már túlzás.

up-in-the-air_2.jpgAlex nálam egyértelműen negatív szereplő. Míg Ryan vállalta ezt a "szerepet" és ezt az életet, addig Alex csak áltatta magát és a kettős életével a boldogságnak csak a látszatát élte (persze a boldogság mindenkinek mást jelenthet). Ha tényleg jó lenne a család, akkor nem vágyna a kiskapura (amit a végén a telefonon emleget). És tényleg, vajon miért nem mondta el, miért titkolta? Félreértések elkerülése végett: nem feltétlenül azért érzem negatívnak, mert ezt teszi, hanem, mert még neki áll feljebb, amikor megjelenik nála Ryan. Nem volt őszinte, ugyanakkor nagyon is odaadó volt, vagyis ne csodálkozzon, ha bárki is félreérti. Ez persze Ryant megerősítette az elméletében, illetve az eddigi tapasztalataiban, miszerint nincs működő tartós kapcsolat. De mindez csak azért, mert MÉG (mindig) nem találta meg az igazit.:-)

Az viszont nem tetszett, hogy az egyetlen várva várt pillanatát éppen akkor hozták be, amikor nem tudta kiélvezni. Értem én, hogy dráma, meg minden, de azért elég pofon volt neki az Alex-ügy, miért kellett még ez is?

...és nem, nem akarom azt hinni, hogy azért, mert ilyen az élet. Mert nem ilyen.:-)
Vagy ha tényleg (van, akinek) ilyen, akkor legalább a filmekben legyen más.;-P

A színészek szerintem mind nagyon jók voltak, Anna Kendrick különösen jól hozta az undok kezdő és feltörekvő munkatárs szerepét.

 

Azért meg én szégyellem magam, amiért a kapitányban nem ismertem fel egyből Sam Elliottot.:-S:-)

up-in-the-air_sam-elliott.jpg

...

...

Szerző: teardrops

Szólj hozzá!

Címkék: up in the air egek ura

Kategoriák:

A bejegyzés trackback címe:

https://filmes-sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr46289521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása