Van spoiler elévülési idő?

2015.05.25. 09:54

silent-smiley_200.pngSzerintem NINCS.

Ennyi is lehetne a bejegyzés, mert ez a véleményem röviden és tömören.:-)
Bővebben?

Sokan azt vallják, hogy ha és amikor már kikerült egy film, sorozat-epizód, akármi (innentől kezdve csak 'film'), attól kezdve nem létezik a spoiler fogalma, vagyis bárki beszélhet a tartalomról jelzés/figyelmeztetés nélkül. Valójában nem is értem, miért gondolja bárki is, hogy a spoiler egy idő után már nem spoiler.

Mert ezesetben mit is jelent ez a szó? Olyan információ, amellyel az ember elmondja a sztori végét, vagy éppenséggel a fordulatot, a csavart, vagyis "ellövi a poént". Ha viszont ezt jelenti, akkor miért gondolja bárki, hogy mindenki megnézte ott és akkor az adott filmet?! Miért gondolja bárki is, hogy ha bármilyen oknál fogva nem tette ezt, akkor így járt, odaveszhet az élménye?!

Igen, azt gondolom, mindenkinek joga van meglepődni, felszisszenni, elcsodálkozni, ha megnéz bármilyen filmet. Még akkor is, ha már százhatvanháromezer éves az a bizonyos film.

Gondoljunk csak bele!
Aki most fiatal, az már ne izgulja végig a Star Wars klasszikust? A híres mondat nekik miért ne okozhatna meglepetést?
A félelem bére c. film Yves Montanddal nekem például döbbenet volt, de ez nem járt volna nekem, mert még nem éltem 1953-ban?
Az Arrow harmadik évadának vége csak azért ne legyen nekem újdonság, mert csak pár héttel az adásba kerülés után tudtam megnézni?! ... és ott futok spoilerbe, ahol nem számítok rá?

Ha már itt tartunk. Könnyű mondani, hogy az ember, ha nem akar spoilerbe futni, ne nézelődjön a neten, vagy ne beszélgessen.
Komolyan?
Éljek barlangban, mert nem néztem meg akkor és ott?! Így jártam és annyi?!

Csak 7 betű. Tényleg olyan nagy fáradtság kiírni? Vagy bárhogy másképp jelölni, de jelölni?!
Persze, van, hogy az ember száján csak kicsúszik egy-egy alkalommal, arról nem tehet, legközelebb talán próbál figyelni, de direkt és jelzés nélkül beszélni fontos történésekről arra hivatkozva, hogy "már lement" - szerintem nem kellene.

Az más kérdés, hogy sokan vannak, akiket nem is zavar a spoiler és nálam sem minden esetben bánt (filmeknél soha nem akarok sokat előre tudni, sorozatoknál csak akkor nem bosszant, ha olyannál futok bele, amelyik azért annyira nem érdekel), de nyilván ez a gondolatsor nem is nekik/róluk szól.
Náluk egyébként azt nem értem, hogy ha minden előzetest, trailert, teasert, bárhogy-hívjákot megnéznek, akkor miért csodálkoznak, hogy esetleg maga a film nem is tetszik már annyira. Azért lehet összefüggés, nemigaz?;-)

 

Szerző: teardrops

Szólj hozzá!

Kategoriák:

A bejegyzés trackback címe:

https://filmes-sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr937489040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása